Skolā notika glītrakstīšanas konkurss
No 30. oktobra līdz 10. novembrim skolā notika rudens glītrakstīšanas konkurss, kurā katram dalībniekam bija iespēja rādīt savas spējas un prasmes rakstīšanā.
Glītrakstīšanas konkursa mērķis ir veicināt rakstu kultūras ievērošanu un pareizu burtu formas veidošanu rokrakstā, pilveidot prasmes ikdienas rakstu darbos, kā arī radīt motivāciju uzlabot skolēnu rokrakstu kultūru.
Iesniegtie darbi tika vērtēti, izskatot kritērijus:
- Burtu savienojumu pareizība;
- Burtu formas rakstības atbilstība;
- Prasme orientēties lapā;
- Prasme izkārtot tekstu lapā;
- Pareizrakstības likumu ievērošana.
Diplomus par labiem rezultātiem rudens glītrakstīšanās konkursā saņēma:
Estere Rukkalne (2.klase);
Diāna Goršanova (3. klase);
Sofija Ločmele (4. klase);
Viktorija Bogana (5. klase);
Aleksa Orlova (7. klase).
Rosinot skolēnus uzlabot sava rokraksta kultūru, 19. decembrī 1. - 7. klasei projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja tikties ar stāstnieci Līgu Reiteri, kura radošā sarunā “Senās skolas stāsts” iedvesmoja ikkatru domāt par savu rokrakstu.
Stāstniece piedāvāja iespēju ielūkoties savā privātajā muzeja ekspozīcijā, kurā apkopoti dažādi senās skolas ikdienas un sadzīves - dienasgrāmatas, liecības, spalvas, rakstāmspalvas, cibiņa, tintes pudeles, skolotāja rādāmkoks, brilles, zvans, skolas soma - portfelis.
Pēc iepazīšanās stāsta par skolēnu ikdienu senatnē skolēni kopā ar L. Reiteri spēlēja naudas spēli. Katrs dalībnieks saņēma seno laiku monētu, rūpīgi izpētīja to, lai noskaidrotu, kura laika monēta pie viņiem nonākusi. Tad katrs samaksāja par nepieciešamajām mācību lietām, skolas inventāru un pat zirgu, auzām un taukiem vai vasku svecēm. Tādā veidā stāstniece pārliecinājās, cik daudz no viņas stāstītā skolēni dzirdējuši, savukārt, skolēni ieguva priekšstatu par to, cik daudz un rūpīgi senajā skolā vajadzēja klausīties, lai kļūtu par izcilu skolēnu.
Beidzot, apsēžoties skolas solā, skolēni pārrunāja kārtības noteikumus gan savā, gan senajā skolā. Kad visi bija vienojušies par stingru kārtību un klusumu klases telpā, tad sekoja glītrakstīšanas nodarbība. Šajā nodarbībā katrs dalībnieks ar zoss spalvu, rakstāmspalvu un tinti rakstīja savu vārdu un uzvārdu. Lai to paveiktu, nācās tuvāk iepazīties ar tik labi pazīstamās pildspalvas priekštečiem - putna spalvu ar uzspicētu galu un rakstāmspalvu. Katram bija ko pētīt un par ko brīnīties - Kā pareizi iemērkt rakstāmrīku tintē? Ko darīt, ja tinte nopil? Kādā lenķī pret papīru jātur rakstāmrīks, lai tas rakstītu? Cik stipri vai maigi ir jāpiespiež spalvas gals pie papīra?